Καταγγελία από τη διοργάνωση του B-Fest

13

Η διοργανωτική συνέλευση του B-FEST, καθώς και μετέχοντες σε αυτό καλλιτέχνες και ομιλητές, καταγγέλλουμε την απαράδεκτη, αντί-«συντροφική» και νταβατζίδικη στάση των διοργανωτών του φεστιβάλ «ΑΝΑΙΡΕΣΕΙΣ» για τον εκβιαστική συμπεριφορά τους απέναντι σε καλλιτέχνες.

Με έκπληξη, αγανάκτηση και απογοήτευση πληροφορηθήκαμε από γνωστό Έλληνα καλλιτέχνη, ο οποίος συμφώνησε να συμμετέχει στο πολιτιστικό πρόγραμμα του φετινού B-FEST,«Θεμελιώνοντας την Ουτοπία», ότι τελικά δεν δύναται να ανακοινωθεί η συμμετοχή του, διότι, επί της ουσίας του το απαγορεύουν οι διοργανωτές του φεστιβάλ «ΑΝΑΙΡΕΣΕΙΣ» της ΑΝΤΑΡΣΥΑ.

Ο εν λόγω καλλιτέχνης, γνωστός για τις κοινωνικές του ανησυχίες, είχε συμφωνήσει να συμμετέχει και στα δυο φεστιβάλ, με τη διαφορά ότι στις «ΑΝΑΙΡΕΣΕΙΣ» θα εμφανιζόταν επ’ αμοιβή. Όταν οι διοργανωτές του εν λόγω φεστιβάλ πληροφορήθηκαν τη συμμετοχή του και στο Β-Fest, του διεμήνυσαν ότι θα πρέπει να ακυρώσει τη συμμετοχή του στο φεστιβάλ μας, επικαλούμενοι ότι οι ίδιοι τον πληρώνουν,  διαφορετικά αποκλειόταν η συμμετοχή του από τις «ΑΝΑΙΡΕΣΕΙΣ».

Η στάση αυτή επί της ουσίας αποτελεί ξεκάθαρο εκβιασμό, ιδίως στην εποχή που διαβιούμε. Η λογική «θα έρθεις σε εμένα γιατί σε πληρώνω, αλλιώς ξέχνα τα λεφτά σου» δε χωρά σε φεστιβάλ προοδευτικών ομάδων, τουλάχιστον έτσι πιστεύουμε εμείς με το φτωχό μυαλό μας. Τα πολιτικά φεστιβάλ δεν είναι εμπορικές διοργανώσεις και οι καλλιτέχνες που μετέχουν σε αυτά συμφωνούν με το περιεχόμενό τους και προσφέρουν το έργο τους επειδή θέλουν και όχι ως μισθωμένοι βάρδοι κάποιας Αυλής. Αν δε μπορούμε να σεβαστούμε τις επιλογές τους, τουλάχιστον ας μη χρησιμοποιούμε τις μεθόδους που αρεσκόμαστε να καταγγέλλουμε ως «απόρροιες του κεφαλαιοκρατικού συστήματος».

Το B-Fest στηρίζεται στην αλληλέγγυα συμμετοχή και συνδρομή διοργανωτών, συμμετεχόντων και επισκεπτών. Πρωτεύον ζήτημα για εμάς είναι η καθολική συμμετοχή στο φεστιβάλ και δεν χωράνε αποκλεισμοί  όσων ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΛΕΣΟΥΜΕ  είτε αυτοί είναι οι ομιλητές, είτε οι καλλιτέχνες είτε ολόκληρη η κοινωνία, στην οποία απευθυνόμαστε με το σύνολο των εκδηλώσεών μας. Για το λόγο αυτό δεν είχαμε, ούτε έχουμε υποχρεωτικό αντίτιμο εισόδου. Οι καλλιτέχνες συμμετέχουν αφιλοκερδώς και στις ελάχιστες δικαιολογημένες περιπτώσεις πληρωμής-κυρίως σε αλλοδαπούς καλλιτέχνες- τα ποσά ήταν συμβολικά.

Μετά από 4 εξαιρετικά επιτυχημένες διοργανώσεις με καλεσμένους διεθνούς φήμης προσωπικότητες, όπως οι Chomsky, Zinn, Klein, Graeber, Hardt, Albert, Bifo, Holloway και άλλους και ενώ φέτος με τους Assange, Roos, Curtis, Dirik, De Angellis κ.α πιστεύαμε ότι το επίπεδο άλλων εγχώριων πολιτικών φεστιβάλ θα αυξανόταν αντίστοιχα. Μας θλίβει όμως η διαπίστωση, ότι αντ’ αυτού, οι διοργανωτές κατρακυλούν σε μικρότητες και πρακτικές ακραίας φιλελεύθερης οικονομικής θεωρίας, η οποία αφ’ ενός αντιβαίνει τα όσα ευαγγελίζονται και κατ’ επέκταση δεν τιμούν το κοινό τους. Επειδή όμως «κοινό τους» θέλουμε να είμαστε και εμείς, ντρεπόμαστε διπλά για αυτήν εκφυλιστική συμπεριφορά.

Σύντροφοι των «αναιρέσεων» καλή επιτυχία!

image_pdfimage_print

Discussion13 Σχόλια

  1. Για να τελειώνουμε με αυτά : Οι καλλιτέχνες είναι ελεύθεροι να εμφανιστούν όπου θέλουν. Ο συγκεκρυμμένος καλλιτέχνης -ονόματα καλά κάνουν και δεν ανάγραφονται- ΗΘΕΛΕ να εμφανιστεί και στα δυο Φεστιβαλ. Τα υπόλοιπα είναι παραμύθια.
    Καλό θα ήταν να μην γράφουν οτι τους κατέβει εκείνοι που δεν έχουν ιδέα απο διοργανώσεις φεστιβαλ.
    Μην στραγγαλίζετε τους καλλιτέχνες με veto.Στην τελική αυτοί θα πρέπει να έχουν τον τελευταίο λόγο,όσον αφορά πολιτικά φεστιβαλ και όχι συμφωνίες με μαγαζιά ή συμβόλαια με τον διάβολο….

  2. ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΚΡΑΤΑΜΕ “ΜΥΣΤΙΚΑ” ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ; ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΕΣ, “ΚΕΚΑΛΗΜΕΝΩΝ” ΜΑΡΤΥΡΩΝ, ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΑ ΒΟΘΡΟΚΑΝΑΛΑ ΤΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ;

  3. και καλά τα γκρουπούσκουλα των ανταριασμένων από πού κι ως πού ενδιαφέρονται για την τέχνη ; δος τους σφυρί και δρεπάνι και αθάνατη βρωμοπόδαρη εργατιά.

  4. Και καλά τα γκρουπόυσκαλα των ανταριασμένων από πού κι ως πού ενδιαφέρονται για την τέχνη ; Δος τους σφυρί και δρεπάνι και αθάνατη βρωμοπόδαρη εργατιά.

  5. Οι αναιρέσεις έβγαλαν απάντηση, ίσως είναι καλό να τη δημοσιεύσετε

  6. “Τα πολιτικά φεστιβάλ δεν είναι εμπορικές διοργανώσεις και οι καλλιτέχνες που μετέχουν σε αυτά συμφωνούν με το περιεχόμενό τους και προσφέρουν το έργο τους επειδή θέλουν και όχι ως μισθωμένοι βάρδοι κάποιας Αυλής.”

    Τότε γιατί ζήτησε λεφτά από τις αναιρέσεις? Αν υποθέσουμε ότι συμφωνεί κανείς μαζί σας γιατί κατά τη γνώμη μου και οι καλλιτέχνες έχουν δικαίωμα να ζούνε από τη δουλειά τους.

  7. Συντροφοι,δε πειραζει,εχουμε το κενο δικτυο!
    Και αυτο δε θα μας το παρει κανεις!

  8. Οι καλλιτέχνες μπορούν να είναι και εργαζόμενοι ή απλά εθελοντές γενικά?

  9. Ρε παιδιά αυτά τα πράγματα γίνονται λίγο και με όρους μάρκετινγκ, από την άποψη ότι μια οργάνωση που κάνει ένα φεστιβάλ που ΚΟΣΤΙΖΕΙ έχει κάνει έναν προγραμματισμό. Άμα ο καλλιτέχνης που φέρνει επί πληρωμή παίξει την προηγούμενη εβδομάδα στην ίδια περιοχή τότε το φεστιβάλ θα πάει άπατο γιατί κανείς δε θα πάει να τον ξαναδεί. Αυτό θα έχει τέραστιο οικονομικό κόστος για μια οργάνωση που με πραγματική υπέρβαση διοργανώνει κάθε χρόνο τέτοια φεστιβάλ

  10. Από που και ως που ρε βούρλο είναι λογικό να μην ανακοινωθεί και σε κάποιο άλλο φεστιβάλ?Οι καλλιτέχνες δεν είναι πριβέ ,βλακάκο, και πόσο μάλλον οι μουσικοί.Εγώ λέω η κάθε πάντα και ο κάθε καλλιτέχνης να κάνει μια μόνο εμφάνιση τον χρόνο ,έτσι για να επιβεβαιωθούν τα λεγόμενά σου.Βλήμα.

  11. Ρε μπετόβλακες να δώ τί θα λέτε μόλις ο ίδιος ο καλλιτέχνης βγεί και σας διαψεύσει.
    Τι λεφτά και μαλακίες βάζετε στη μέση. Απλά ο εν λόγω καλλιτέχνης, είχε πρώτα συμφωνήσει με τις αναιρέσεις και μετά με εσάς. Λογικό είναι το Φεστιβάλε που τον έκλεισε πρώτο να θέλει να μην ανακοινωθεί ότι θα παίζει πριν κάπου αλλού.
    Για άλλη μια φορά τσάμπα μάγκες.

    Υ.Γ αν δούμε πάλι γ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ